Sprawdzone metody marketingu sklepu z częściami motoryzacyjnymi
Sprzedajesz części motoryzacyjne lub dopiero zamierzasz wystartować z tego typu działalnością? W takim układzie musisz podjąć konkretne działania marketingowe, by dotrzeć do jak najszerszego grona klientów. Bardzo ważne jest pozycjonowanie sklepu, a konkretnie jego witryny e-commerce.
Części samochodowe to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów e-commerce. Sklepy stale się rozwijają, ciągle przybywa też nowych graczy rynkowych. Jeśli więc chcemy sprzedawać artykuły motoryzacyjne w internecie, bardzo ważne jest pozycjonowanie sklepu. Chodzi o to, by jego witryna przyciągnęła jak najwięcej odbiorców – czyli potencjalnych klientów – i była możliwie wygodna w obsłudze.
Jak do tego doprowadzić? Zobaczmy!
Pozycjonowanie sklepu – zasady ogólne
Czym jest pozycjonowanie sklepu online? najprościej rzecz ujmując, jest to dostosowywanie jego witryny zarówno do wytycznych wyszukiwarki Google, jak i algorytmów, których zadaniem jest tworzenie rankingu stron. Służy to tego SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja strony internetowej pod „silnik” wyszukiwarki. W skrócie chodzi o to, aby strona naszego sklepu zajmowała jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce, a tym samym przyciągała uwagę odbiorców i klientów. Jeśli jesteś właścicielem sklepu i zależy Ci na wypozycjonowaniu swojego biznesu, sprawdź – https://mayko.pl/pozycjonowanie-sklepow/.
Pierwszym krokiem musi być opracowanie kompleksowego audytu SEO, czyli raportu, który wskaże ewentualne błędy oraz niedociągnięcia wymagające poprawy. Obejmuje on przede wszystkim analizę treści umieszczanych na witrynach (ich długość, słowa kluczowe, budowa nagłówków). Do tego dochodzi analiza pod względem technicznym: szybkość ładowania, kod źródłowy, jak również linkowania wewnętrznego i zewnętrznego.
Do pozycjonowania sklepu konieczne jest określenie fraz i słów kluczowych, opisujących poszczególne podstrony. W naszym przypadku dotyczą one rzecz jasna branży motoryzacyjnej. Im lepiej są one dobrane, tym wyższa pozycja witryny w wyszukiwarce.
Kolejnym krokiem powinna być optymalizacja sklepu internetowego. Jej elementy to przede wszystkim:
- odpowiednia długość i zawartość tytułów i opisów podstron;
- czas ładowania strony (uwaga – jest to jeden z podstawowych czynników rankingowych!);
- RWD (responsywność), czyli dostosowanie strony do wszystkich urządzeń mobilnych;
- grafika – nieobciążająca strony, zawierająca alternatywny opis;
- mapa strony – aktualny plik dostępny w Google Search Console;
- przekierowanie;
- uporządkowany i skrócony kod źródłowy;
- linkowanie wewnętrzne – unikanie tzw. stron osieroconych;
- User Experience – dostosowanie strony to potrzeb i oczekiwań użytkowników;
- Google Search Console;
- tagi kanoniczne.
Konieczne jest też zastosowanie odpowiedniego content marketingu. Upraszczając, jest to dostosowanie treści strony do algorytmów wyszukiwarki Google, dzięki czemu jej pozycja będzie wysoka. Aby to się udało, treści na naszej witrynie powinny być:
- naturalnie nasycone frazami i słowami kluczowymi;
- wartościowe i atrakcyjne dla użytkowników;
- oryginalne i dopasowane do zawartości podstrony;
- profesjonalne i kompleksowe;
- aktualne.
Pozycjonowanie sklepu z częściami motoryzacyjnymi
Oczywiście każda branża rządzi się swoimi zasadami. W przypadku sklepu z artykułami motoryzacyjnymi wytyczne pozycjonowania e-commerce są następujące:
1) Optymalizacja strony:
– zdjęcie sprzedawanej części;
– nagłówek z nazwą części;
– opis części;
– numer części;
– cena części;
– czytelne CTA, np. “Dodaj do koszyka”;
– kierunkowe sygnały w kierunku CTA;
– pisownia bez błędów (staranność wykonania strony).
Aby pozycjonowanie e-commerce było tym bardziej skuteczne, CTA powinno wyróżniać się, np. poprzez zastosowanie do niego tego samego koloru, co logo. Warto, aby informacje o produktach, o ich kompatybilności i wskazówkach dotyczących użytkowania były możliwie obszerne oraz umieszczone w jednym i tym samym miejscu. Fotografia sprzedawanego produktu powinna być wyraźna, a cena łatwa do zlokalizowania i odczytania.
2) Przy tworzeniu reklam warto korzystać z narzędzi takich jak Google AdWords, dzięki którym reklamy dotrą bezpośrednio do potencjalnych klientów.
3) Kierowanie reklam na:
– słowa kluczowe – dzięki nim reklama trafi do właściwych (czyli w naszym przypadku, poszukujących części samochodowych) osób i zwiększy współczynnik klikalności;
– lokalizację – kraj, region lub miasto, w zależności od możliwości wysyłki;
– urządzenie – komputer, telefon, tablet potencjalnego klienta;
– wykluczające słowa kluczowe – pomocą zwiększyć trafność odbiorców.
Pamiętajmy, że największą liczbę konwersji można pozyskać z reklam PPC, gdyż mają one silną korelację z docelową stroną.
Udanych działań marketingowych!